آماده‌باش ۴۸۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عزل مدیر بحران شهرداری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در محور مواصلاتی روستای سلطان آباد خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرواز‌های مشهد براساس برنامه در حال انجام است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور کاشمر _ نیشابور مسدود شد (۲۸ ادیبهشت ۱۴۰۳) حرکت هیچ قطاری از مبدا مشهد لغو نشده است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران ادامه دارد بازدید استاندار خراسان رضوی از روستا‌های سیل زده فریمان+ عکس (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم
سرخط خبرها

برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مشهد | نکوداشت سردار دل‌ها با میدان‌داری مردم

  • کد خبر: ۹۴۳۴۴
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مشهد | نکوداشت سردار دل‌ها با میدان‌داری مردم
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برنامه های دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در مشهد و خراسان رضوی را تشریح کرد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۰۰ برنامه فرهنگی ویژه بزرگداشت سپهبدشهیدسلیمانی در سامانه بنیاد به ثبت رسیده است، گفت: برگزاری گرامیداشت سردارسلیمانی در حرم مطهر رضوی، اهدای خون در سالگرد شهادت این شهید عزیز، رونمایی از سردیس شهیدسلیمانی، فضاسازی متناسب شهر مشهد با سالگرد شهادت شهیدسلیمانی و تولید ویژه برنامه‌های تلویزیونی با موضوع سیدالشهدای مقاومت از مهم‌ترین برنامه‌های مردمی و تشکلی برای سالگرد شهادت سپهبدشهیدسلیمانی است.

البته برآورد میدانی ما اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه با این موضوع در استان است و تا زمان تدفین شهدا هم ۵۰۰۰ برنامه فرهنگی اجرا خواهد شد.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی مقاومت، شهادت سردارسلیمانی و تدفین شهدای گمنام در استان، با تأکید بر اینکه نقطه اوج برنامه‌های فرهنگی امسال ۱۳ دی و سالروز شهادت سردارسلیمانی است، از تدفین ۸ شهید در ۵ نقطه از شهر مشهد خبر داد و گفت: این ۸ شهید گمنام در ستاد سپاه امام رضا (ع) در پادگان شهیدبرونسی، میدان شهدای مشهد، استانداری خراسان رضوی، صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و بوستان ملت مشهد دفن خواهند شد.

علاوه بر این‌ها گناباد، نیشابور و طرقبه و شاندیز میزبان این شهدا برای تدفین خواهند بود. همچنین در این روز و با همکاری بنیاد شهید ۱۴۰۰ نقطه استان که مزار شهدای گران قدر است، عطرافشانی می‌شود و مردم با آرمان‌های شهدا تجدیدبیعت خواهند کرد.

یوسفعلی زاده ادامه داد: با دفن این شهیدان، تعداد شهدای گمنام که در ۱۱۳ مکان یادمانی دفن شده اند، به ۳۲۲ شهید می‌رسد.

بهره برداری از ۸۰ درصد یادمان شهدای گمنام استان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام در استان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است، افزود: از ۱۰۵ مکانی که شهیدگمنام در آن دفن شده، فقط ۱۷ نقطه هنوز در دست ساخت است و بقیه ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

درباره این ۱۷ نقطه هم، چون تأمین مالی شده و در دست ساخت است. استاندار پیشین خراسان رضوی حمایت‌های خوبی از این مسئله انجام داد و استاندار جدید هم منابع مالی جدیدی برای این کار تصویب کرد که اگر در اختیار ما قرار بگیرد، کار ساخت یادمان‌ها به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این ۸ نقطه‌ای هم که قرار است در هفته جاری شهید دفن شود، اعلام کردیم که باید ظرف ۶ ماه یادمان شهدا ساخته شود که در ۲ نقطه پیش‌تر این یادمان‌ها ساخته شده است.

ثبت بیش از ۲۹ هزار سند در سامانه اسناد

یوسفعلی زاده در ادامه به ثبت بیش از ۲۹ هزار سند در سامانه اسناد و مدارک دفاع مقدس خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت آزمایشی ابتدا در خراسان رضوی اجرا شد و امکان بارگذاری بی نهایت سند در آن وجود دارد که به مرور درحال ملی شدن است و بعد از این اتفاق امکان دسترسی به همه اسناد در هر نقطه از کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: سامانه ثبت کتابخانه دفاع مقدس هم در استان ایجاد شده که تا امروز بیش از ۵۸۰۰ جلد کتاب در استان ثبت شده است. خراسان رضوی درباره ثبت کتاب در این سامانه رتبه اول کشور را دارد.

تلاش برای تأمین مالی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان درباره تأمین مالی برای پایان ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد نیز بیان کرد: بودجه ساخت این مرکز باید از چند راه تأمین شود؛ یکی بودجه عمومی کشور است که سالانه مبلغی برای تکمیل موزه‌های مقاومت اختصاص پیدا می‌کند.

راه دوم استفاده از نذورات و موقوفات است که پیگیر این مسئله هستیم. راه دیگر استفاده از ظرفیت شهرداری است که مدیریت شهری در دوره جدید مصمم است که این کار را به سرانجام برساند و به هیچ عنوان کار را تعطیل نکرده است.

پیگیری بودجه راهیان نور

وی با انتقاد از حذف و ادغام بودجه راهیان نور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: این بودجه‌ها در سال آینده در زیرگروه ستاد کل نیرو‌های مسلح تعریف شده و کلمه راهیان نور و حفظ آثار از بودجه حذف شده است. این کار مثل این است که نام شهیدی را از کوچه‌ها حذف کنند.

این کار یک حرکت ناشیانه و بدسلیقگی محض بود و در حال رایزنی برای بررسی و رفع ایرادات هستیم. پیگیری می‌کنیم تا عناوینی مثل ساخت موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس، برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌ها در سراسر کشور، راهیان نور و... در بودجه جای خودش را پیدا کند و برای همیشه و به صورت ثابت در بودجه‌ها گنجانده شود.

شهیدسلیمانی بصیر و روشن ضمیر بود

همچنین به گزارش ایرنا، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مراسم دومین سالگرد شهیدحاج قاسم سلیمانی در مدرسه علمیه شهیدشفیعی مشهد، گفت: شهیدسلیمانی روشن ضمیر، بصیر و بی تکلف بود و برای تحقق امر، ولی فقیه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد و همه را پای کار می‌آورد.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری افزود: شهیدسلیمانی زندگی شهیدانه داشت و مصداق آیه۲۳ سوره احزاب بود که کار خود را با شهادت به پایان رساند. طبق این آیه مؤمن صادق، شهید یا منتظر شهادت است.

مشهد در سوگ ام ابی‌ها (س) و سردار دل‌ها

معاون فرهنگی وهنری سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با ایسنا، با تشریح برنامه‌های فرهنگی وهنری بزرگداشت دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی گفت: در برنامه‌های معاونت فرهنگی وهنری شهرداری مشهد می‌توان به بخش‌هایی ازجمله راه اندازی ایستگاه مقاومت اشاره کرد.

در این برنامه یادمانی موقت از تصاویر و زندگی شهیدسلیمانی همراه با رویداد‌های جانبی در منطقه۱۰ شهری برپا خواهد شد.

یوسف اسماعیل زاده ادامه داد: برگزاری یادواره شهیدسلیمانی با مشارکت ظرفیت‌های مردمی، ایجاد مسیر حماسه، برپایی ایستگاه در ضلع شرقی میدان ۱۵خرداد، رونمایی از ۳ دیوارنگاره از شهیدسلیمانی و شهدای مقاومت، پخش سرود‌های مقاومت در ایستگاه‌های قطارشهری، برگزاری مسابقه کتاب خوانی با موضوع وصیت حاج قاسم سلیمانی و ارائه بسته خدمات به تشکل‌ها برای برپایی خیمه حاج قاسم ازجمله بخش‌های درنظرگرفته شده برای دومین سالگرد شهادت سردارسلیمانی است.

وی افزود: رونمایی از سردیس حاج قاسم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، فضاسازی ویژه خیابان‌های شیرازی و امام رضا (ع) و اکران شهری در بیلبوردها، استرابورد‌ها و قاب‌های عکس، چاپ پوستر به شمارگان ۸۰هزار عدد، برگزاری مسابقه روایت ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم نیز از دیگر بخش‌های مدنظر است.

عقیل قدرتی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد نیز گفت: در بخش «در سوگ حبیبه خدا» فضاسازی معابر اصلی و محوری به همت هیئت‌های مذهبی در دستورکار قرار گرفته است.

برگزاری ۱۷۰مراسم یادواره شهید در ۱۷۰محله، برگزاری مراسم ریحانةالنبی (س) در قالب مشارکت‌هایی در برگزاری نمایشگاه‌های ایام فاطمیه در نقاط گوناگون شهر، اجرای معبر فاطمی و ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همراه با فضاآرایی ۲معبر منتهی به حرم مطهر رضوی (میدان ۱۵خرداد و میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی)، قدردانی فرزندان موفق از مادرانشان و گرامیداشت شأن و مقام والای مادران فاطمی توسط فرزندان موفق در عرصه‌های مختلف مذهبی، علمی و...، برگزاری رویداد‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در مناطق مختلف شهر شامل مراسم عزاداری، سوگواری، چهارپایه خوانی، سخنرانی، همایش و... در ایام فاطمیه برنامه ریزی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->